Skip to content

11 dalykų, kuriuos per karantiną veikiu Tailande

Štai jau ir saulėtajame Tailande uždarytos švietimo įstaigos, prekybos centrai, kino teatrai, tailandietiško bokso stadionai, kavinės, barai, masažo salonai… Kasdien didėjant užsikrėtusiųjų virusu skaičiui, ilgai delsusi vyriausybė ėmėsi griežtų priemonių, kurias jau spėjo pajusti ir vietiniai, ir čia gyvenantys ekspatai.

Nors mano gyvenimo būdas, kai nekeliauju, mažai kuo skirasi nuo karantino sąlygų, jau kelias savaites užsidariusi namuose praktikuojuosi gyvenimą. Savo nuomojamą butą paverčiau laikinais namais ir kiek įmanoma patogiau įsitaisiau. Nes laukti, kol pasaulis giliau įkvėps, gali tekti ilgai. Kieme veikiantis baseinas bei mūsų namui priklausanti sporto salė jau kelios dienos kaip uždaryti, tad nebegalime mėgautis tais išskirtiniais Tailando malonumais.

Kol su besibaiginėjančia viza laukiu, kada vėl pradės kilti lėktuvai, stengiuosi išnaudoti staigą atsiradusį laisvą laiką. O laiko savo rankose turiu apsčiai, nes dėl viruso buvo atšakti visi turai, ekskursijos ir bet kokios kelionės po patį Tailaną. Tad, turėdama priešakyje ne vieną nedarbingą mėnesį (dar kartą įsitikinu, kad reikia labai atsargiai Visatos prašyti daugiau laisvo laiko), štai kuo užpildau savo labai sėslias dienas.

1. SKAITAU

Turiu daugiau nei dešimt neperskaitytų „Audible“, „Kindle“ ir popierinių knygų, iš kurių kai kurios mano dėmesio laukia jau ne vienerius metus. Mano skaitomas knygas ir norų sąrašą galite matyti mano „Goodreads“ paskyroje. O, jei norite pakeliauti bent mintimis, giliau pajusti šį pasaulį, galite tai padaryti skaitydami mano ir bičiulės Dalios Smagurauskaitės kuriamą žurnalą „Lėtai“.

2. KLAUSAU

Kokiais gerais laikais gyvename, kad neišeidami iš namų galime klausytis savo sričių specialistų, kūrybininkų, keliautojų, lyderių ir švietėjų minčių. Šiuo metu aš klausau šias tinklalaides: „The School of Greatnesss“, „The Brendon Show“, „On Purpose with Jay Shetty“, „The Minimalists“, „The goop“, „Impact Theory“, „The Rich Roll“, „The Case Jarvis LIVE show“, „Sultys“, „The Lavendaire Lifestyle“ ir „Человеку нужен человек“.

3. RAŠAU

Rašau kasdien – nuo Ryto puslapių iki darbų sąrašų, nuo feisbuko postų iki straipsnių žurnalui „Lėtai“. Rašymas man padeda susidėlioti mintis, nuo nerimo išsivalyti galvą ir išgirsti tai, kas tyliai groja antrame plane. Manau, kad šiuo nerimąstingu laiku rašymas daug kam gali padėti nusiraminti.

4. MOKAUSI

Nors Vilniaus universitete pasiėmiau akademines atostogas, tačiau noras mokytis niekur nedingo. Į savo telefoną atsisiunčiau „Coursera“, „edX“ ir „Skillshare“ programėles ir jau įpusėjau nemokamą kursą apie budizmą ir šiuolaikinę psichologiją, išklausiau trumpus kursus apie sėkmę „Instagram“, minimalizmą, asmeninių finansų tvarkymą ir esencializmą.

5. ŽIŪRIU FILMUS/VLOGUS

Tiems, kurie yra Lietuvoje, pasisekė, nes jūs galite neišeidami žiūrėti „Kino pavasario“ filmus, kurių, deja, už šalies ribų nerodo. Tad mums, esantiem Azijoje, belieka tenkintis „Neflix“, „Youtube“ ir pan. „Youtube“ šiuo metu prenumeruoju šiuos kanalus: „Daily Stoic“, Katya Gajdut, Lavendaire, Marie Forleo, Matt D’Avella, Nathaniel Drew, „Pick Up Limes“, Rich Roll ir Rowena Tsai.

6. SPORTUOJU

Paskutinę dieną prieš užsidarant prekybos centrams spėjau nusipirkti pigiausią jogos kilimėlį (nes kas gi išlaidauja dabartiniu metu), pasitiesiau jį kambaryje ir… Kolkas į jį tik žiūriu, bet internete yra labai daug nemokamų jogos pamokų, pvz., „Yoga With Adriene“. O mano mėgstamiausias jogos stilius yra YIN. Man jis patinka tuo, kad yra raminantis, meditatyvus, leidžiantis lėtai, bet giliai atsiverti visam kūnui, mėgstamiausia YIN jogos mokytoja Lietuvoje – Tautė („YIN joga GILYN“).

7. MEDITUOJU

Meditacija mano gyvenime atsirado, kai išvykau gyventi į Tailandą ir dar labiau jame įsitvirtino, kai sudalyvavau vipasanos tylos meditacijoje Koh Phangan saloje. Nuo to laiko stengiuosi kasdien bent dešimt minučių skirti meditacijai. Medituoju net su savo keliautojais Mianmaro turuose. Jei esate dar tik pradedantis, labai padės „Headspace“ programėlė su labai smagia animacija. Taip galite naudotis „Calm“ ir „Insight Timer“ mobiliomis aplikacijomis.

8. SVAJOJU

Ar jums patinka svajoti? Nes man – LABAI! Pamenu, kai dar eidavau į mokyklą, negalėdavau vakare užmigti nepasvajojusi. Nepamenu, apie ką svajoju, bet turiu nuojautą, kad kai kurios svajonės išsipildė. O dabar mėgstu pasvajoti, kaip atrodytų mano tobula diena, jei pasaulis nebūtų virusio gniaužtuose, jei turėčiau galimybę laisvai keliauti, pažinti Aziją, parodyti ją kitiems. Svajoju, kaip pradėčiau savo tobulą dieną, ką valgyčiau pusryčiams, kaip atrodytų mano rašomasis stalas, kaip lankstėtų kūnas nuo daromos jogos… Jei reikia įkvėpimo švaresnėms mintims, paskaitykite Ilzės Butkutės tekstus feisbuke.

9. BENDRAUJU SU ŽMONĖMIS

Laimei, kitame name su šeima gyvena mano draugė Sonata, todėl mes bendraujame beveik kasdien. Susitinkame atsigerti arbatos, pažaisti su jos dvimete dukra ar pakalbėti, kodėl tiek daug darbų pradedu, bet nepabaigiu. P.s., Sonata yra kaučerė, tad dažnai mūsų pokalbiai virsta terapija. Susiskambinu ir su kitomis Lietuvoje ar Azijoje esančiomis draugėmis, kartu pasijuokiame, pasiskundžiame, o tada padedame viena kitai atsistoti ir vėl leistis į pasaulio užkariavimą.

10. VALGAU

Deja, su visu stresu ir nerimu į mano gyvenimą grįžo ir noras užvalgyti visas emocijas. Kadangi turiu polinkį į emocinį valgymą, dabar stengiuosi atidžiau žiūrėti, ką valgau. Pas vietinę moteriškę perku daržoves, o pas kitą taję mergaitę – vaisius ir vaisinius kokteilius. Bet, jei jau labai užsinoriu cheminės bandelės su gliutenu, nueinu į „Family Mart“ ir nusiperku. Išmokau sau nedrausti to, ko labai noriu, nes, kai pradedu sau leisti viską, noras viską valgyti taip ir dingsta.

11. MIEGU

Tačiau ne kiekvieną dieną reikia dirbti taip, lyg ir toliau visi turėtume darbus. Kartais reikia ilgiau pamiegoti, pabusti be žadintuvo, pamiegoti popietuko ar anksčiau su gera knyga atsigulti į lovą. Arba galima visą dieną nelipti iš lovos! Įsivaizduojate, kokie laikai atėjo? Ir viskas gerai, jei ta diena bus visiškai neproduktyvi, nors jūsų draigai „Instagram“, rodos, 2020 metų tikslus jau kovo mėnesį pasieks. Šiuo neįprastu laiku mes galime sau leisti tiesiog ilsėtis.

O ką jūs veikiate per karantiną?

Be First to Comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *