FACEBOOK INSTAGRAM PINTEREST YOUTUBE
FACEBOOK INSTAGRAM PINTEREST YOUTUBE

Kelionės draudimo ABC – viskas, ką reikia žinoti

2018-05-05

Jeigu ruošiatės keliauti į Aziją, jums turbūt iškilo klausimas apie kelionės draudimą. Ar tokio tikrai reikia? Jei reikia, kokį rinktis ir kaip elgtis, jei atostogų metų nutiko nelaimė? O koks draudimas geriausias, jei keliaujate su vaikais? Su tokiais klausimais dažnai susiduriu kelionių forumuose ir įvairiose feisbuko grupėse. Jose keliautojai dalijasi savo patirtimi, tačiau specialisto komentarą ten retai užtiksite.

Kad jūsų kelionės planavimas ir pasiruošimas būtų lengvesnis, dažniausiai iškylančius klausimus apie kelionės draudimą uždaviau draudimo ekspertei Renatai Kaškelytei. Šiame straipsnyje rasite visus atsakymus į dažniausiai kylančius klausimus, įvairių terminų paaiškinimus ir patarimus, kokį draudimą rinktis geriausia.

Visų pirma, reiktų žinoti, kokios yra draudimo rūšys ir ką jos apskritai reiškia. Kelionės draudimą sudaro penkios atskiros draudimo rūšys: pagrindinis ir visuomet pasirenkamas medicininių išlaidų draudimas bei papildomai įsigyjami nelaimingų atsitikimų, civilinės atsakomybės, bagažo ir neįvykusios kelionės draudimai. „Turistai dažniausiai vis dar įsigyja kelionės draudimą tik medicininėms išlaidoms kelionės metu, tačiau, augant keliautojų skaičiui ir didėjant jų išprusimui, populiarėja ir kitos kelionių draudimo rūšys“, – Astraveland.lt sakė Renata.

Draudimo rūšys ir jų paaiškinimas:

  1. Medicininių išlaidų draudimas kelionės metu atlygina užsienyje patirtas būtinosios medicininės pagalbos/pirmosios pagalbos išlaidas. Taip pat, kiekviena draudimo bendrovė numatytų limitų ribose atlygina lydinčio asmens atvykimo sužeistojo slaugymui ar apdraustojo pargabenimo gimtąją šalį išlaidas.

  2. Nelaimingų atsitikimų draudimas galioja tik kelionės metu ir tik už Lietuvos Respublikos ribų. Dažnu atveju, draudimo bendrovės turi nustačiusios nelaimingų atsitikimų draudimo sumas, kurios nėra itin didelės. Jų mokoma procentinė išmokos suma yra iš anksto nustatyta draudimo rūšies taisyklėse.

  3. Civilinės atsakomybės draudimas atlygina nuostolius tretiesiems asmenims, kuriuos, dėl savo veiksmų, sukėlė apdraustasis. Skirtingos bendrovės taiko skirtingas sąlygas apdraustojo naminių gyvūnų, nepilnamečių vaikų padarytos žalos atvejais bei teisinių išlaidų padengimo atveju.

  4. Bagažo draudimas yra aktualus tiems, kurie renkasi pažintines keliones ir keičia savo apgyvendinimo vietą. Toks draudimas atlygina patirtus faktinius nuostolius dėl bagažo praradimo, sunaikinimo, sugadinimo ar vėlavimo.

  5. Neįvykusios kelionės draudimas atlygina patirtus nuostolius neišvykus į suplanuotą kelionę, nutraukus kelionę anksčiau laiko, pavėlavus išvykti į kelionę ar pavėlavus persėsti į kitą transporto priemonę tarpiniame kelionės punkte.

Lietuvoje yra ne viena draudimo bendrovė, kaip išsirinkti tinkamą? Galbūt yra kažkokie kriterijai, apie kuriuos dažnas keliautojas nežino?

Lietuvos Respublikoje pagrinde veikia 7 draudimo bendrovės, užsiimančios ne gyvybės draudimu ir siūlančios kelionės draudimą. Visų draudimo bendrovių kelionės draudimo produktai gana panašūs ir taisyklėse nurodomi panašūs draudžiamieji bei nedraudžiamieji įvykiai. Nepaisant to, skirtumų renkantis draudimo bendrovę yra ir jie tampa itin aktualūs derinant draudimo produktą prie individualių kliento poreikių. Tarkime, jei klientas vyksta į šalį, kurioje galima terorizmo grėsmė, mes visuomet rekomenduojame rinktis tos draudimo bendrovės paslaugas, kuri suteikia apsaugą teroristinio išpuolio atveju. Šiuo metu tik kelios draudimo bendrovės šią apsaugą suteikia, tačiau net ir apsaugos apimtis bendrovėse yra skirtinga.

Kitas pavyzdys, gelbėjimo išlaidos, kurios itin aktualios kelionėse, kurių metu rengiami žygiai kalnų takais ar užsiimama alpinizmu, kai yra tikimybė susižaloti sunkiai prieinamose vietose. Dažniausiai draudimo bendrovės sutinka gelbėti kalnuose „įstrigusį“ klientą tik tuo atveju, kai šiam yra būtina skubi medicinos pagalbos, tačiau net ir šią paslaugą teikia ne visos bendrovės.

Todėl renkantis kelionių draudimą svarbios visos smulkmenos, nurodytos draudimo bendrovių taisyklėse, kurios, beveik kasmet keičiasi. Todėl mes, kaip brokeriai, kiekvieną draudimo bendrovių taisyklių punktą bei jo pasikeitimą analizuojame ir klientui išsakius savo poreikį rekomenduojame tinkamiausią kelionių draudimo apsaugą.

Kokius pagrindinius punktus reikia aptarti su draudiku? Pvz., ar reikia sakyti, kokiomis veiklomis užsiimsite (pvz., nardysite), kokiu transportu keliausite?

Pirmasis mūsų darbas rengiant kelionės draudimo pasiūlymą – išsiaiškinti kliento poreikius bei rasti draudimo bendrovės taisykles, labiausiai atitinkančias kliento lūkesčius. Šiuo atveju svarbu išsiaiškinti kur ir kokiu tikslu klientas vyksta, kiek laiko praleis kelionėje ir t.t. Pagal tai parenkami individualūs draudimo sprendimai. Tarkime, jeigu klientas vyksta į Tailandą, būtina pasiaiškinti, ar savo kelionės metu jis užsiiminės nardymu ar kitu vandens sportu. Jeigu klientas vyksta į Kazachiją – ar užsiiminės alpinizmu.

Taip pat, pagal kelionės pobūdį klientui siūlome papildomas apsaugas, kurias galima įsigyti kartu su kelionės draudimu. Tarkime, jeigu klientas vyksta į didmiestį, kur didelė žmonių ir verslų koncentracija. verta įsigyti ir civilinės atsakomybės draudimą. Jeigu klientas į šalį vyksta keliais skrydžiais, kartu verta pasiūlyti bagažo draudimą.

Be to, teisingos ir išsamios informacijos pateikimas draudimo bendrovei ar klientą konsultuojančiam draudimo brokeriui yra labai svarbus teisiniu aspektu. Klientui nuslėpus informaciją, kuri turi tiesioginės reikšmės rizikos padidėjimui (pvz., kelionės metu užsiimama sportine ar ekstremalia veikla, kelionės tikslas – fizinis darbas ir pan.) ir atsitikus žalai, draudimo bendrovė gali atsisakyti kompensuoti patirtus nuostolius.

Kaip draustis, jei žmogus turi tik bilietą į vieną pusę ir ketina keliauti neribotą laiką? Pavyzdžiui, iškeliauja trims mėnesiams, bet yra tikimybė, kad užtruks ilgiau, nes neturi atgalinio bilieto.

Praktikoje tokių atvejų pastebime vis daugiau, ypač tarp jaunesnių žmonių. Tokiais atvejais klientams visada rekomenduojame sudaryti sutartį ilgiausiam planuojamam kelionės terminui arba rinktis draudimo paslaugas toje draudimo bendrovėje, kuri sutinka pratęsti draudimo apsaugos galiojimą asmeniui esant už Lietuvos Respublikos teritorijos.

Turbūt teko girdėti apie Vilių Grižą, kuris užsimojo apkeliauti visą pasaulį dviračiu. Planuojama, kad Vilius kelyje praleis apie 4 metus. Šiuo metu Viliaus kelionės draudimo polisas galios metus ir mes esame sutarę, kad metų pabaigoje jis su mumis susisieks kokiame pasaulio krašte bebūtų, o mes pratęsime jo kelionės draudimo polisą dar vieniems metams, o po to – dar vieniems ir taip iki tol, kol Vilius baigs savo kelionę.

Kaip su avarijos ir gydymo išlaidomis, kuomet jos kyla vairuojant be toje šalyje galiojančio vairuotojo pažymėjimo? Pvz., dažnas turistas Tailande vairuoja motorolerį, tačiau jo turimos automobilio ar motociklo teisės negalioja, nes Lietuva nėra prisijungusi prie Ženevos konvencijos.

Visos draudimo bendrovės, siūlančios kelionės draudimo paslaugas savo rūšies taisyklėse nedraudžiamų įvykių sąraše yra numačiusios sąlygą, kad draudimo apsauga valdant motorinę transporto priemonę neturint teisės ją vairuoti, negalioja. Šiuo atveju šalyse, kuriose Lietuvos Respublikoje išduotas vairuotojo pažymėjimas negalioja, draudimo apsauga vairuojant taip pat negalios, todėl kiekvienas klientas vykdamas į svetimą šalį turėtų pasidomėti tos šalies teise. Ir be abejo, draudimo apsauga niekada negalios pažeidžiant tos šalies teisę.

Turbūt visi atsimena, kuomet Tailande keliavęs Jokūbas Laukaitis pateko į eismo įvykį su motoroleriu, kurio vairuoti be vietinio vairuotojo pažymėjimo toje šalyje negalėjo. Tuo metu, dėl kilusio skandalo draudimo bendrovė kompensavo nuostolius, nepaisant to, kad klientas pažeidė tos šalies įstatymą. Tačiau tai tik išimtis, o mes savo ruožtu siekiame klientus įspėti apie tokius atvejus.

Kokia yra rekomenduotina veiksmų seka nutikus draudiminiam įvykiui? Kada apie jį pranešti, kokius dokumentus/čekius turėti, mokėti grynais ar kortele ir pan.?

Visais atvejais klientams rekomenduojame rinkti ir saugoti gydytojų išrašomus dokumentus, paskirtų medikamentų įsigijimo čekius, nes visa tai padeda greičiau gauti išmoką ir gali sutrumpinti žalos atlyginimo procesą. Tačiau, pats žalos registravimo procesas gali skirtis priklausomai nuo draudimo rūšies pagal kurią jis yra reguliuojamas.

Kaip jau minėjau, kelionės draudimą sudaro penkios atskiros draudimo rūšys. Pagal medicininių išlaidų draudimą, jeigu kliento patirtos išlaidos neviršija 400 €, rekomenduojama pačiam už jas susimokėti vietoje ir tik grįžus į Lietuvą pateikti draudimo bendrovei gydytojo diagnozę patvirtinančius dokumentus, vaistų įsigijimo kvitus, čekius. Jeigu nuostoliai didesni, klientui jau reikėtų kreiptis į draudimo bendrovę ar draudimo bendrovės asistavimo partnerį ir šiuo atveju jau gydymo įstaiga tiesiogiai bendraus su draudimo bendrove ar asistavimo partneriais.

Jeigu kalbame apie bagažo vėlavimą/ praradimą, klientas gali iškart įsigyti būtinosios reikmės prekių, kurios buvo likę lagamine ir tik grįžęs į Lietuvą ir pateikti draudimo bendrovei prekių įsigijimo kvitus.

O jeigu kalbame apie civilinės atsakomybės draudimą – tuomet sulaukus trečiųjų asmenų finansinės pretenzijos klientui būtina kreiptis į draudimo bendrovę ir tik gavus jos pritarimą galima atitinkamai reaguoti į pretenziją.

Ar yra specialūs draudimai ar sąlygos, keliaujant su mažais vaikais?

Išskirtinumų keliaujant su mažais vaikais nėra, tačiau draudimo bendrovės yra numačiusios tam tikrų apribojimų keliaujančioms nėščiosioms. Į mus dažnai kreipiasi besilaukiančios klientės ieškodamos kelionės draudimo paslaugų įtraukiant apsaugą dėl nėštumo komplikacijų. Ne visos draudimo bendrovės savo taisyklėse yra numačiusios žalos atlyginimą svečioje šalyse iškilus sveikatos problemoms, susijusioms su nėštumu, tačiau mes ir tokiu atveju ieškome tinkamiausios draudimo apsaugos būsimai mamai.

Už atsakymus dėkojame Renatai Kaškelytei, draudimas.lt aptarnavimo skyriaus vadovei.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Populiariausi įrašai

Kategorijos

ASTRAVELAND FACEBOOK

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar